Jednoskładnikowy chleb bezglutenowy

Jednoskładnikowy chleb bezglutenowy

Chleb robi się praktycznie z jednego składnika (nie licząc dodatków smakowych jak sól, czarnuszka czy inne przyprawy). Ja swój chlebek przygotowałam z komosy ryżowej, ale nadaje się do tego praktycznie każde niepalone ziarno, jak np. kasza gryczana biała. Niestety przepis się nie sprawdził w przypadku kaszy jaglanej, być może to kwestia ziaren, moje nie wchłonęły wody. Zrobienie chlebka jest bardzo proste, jedynie trochę czasochłonne.

Sposób przygotowania:

  • 500 g ziarna przepłukać i zalać wodą, która ma minimalnie zakrywać kasze. Zostawić na noc.
  • Następnego dnia przemieszać ziarna i zostawić na kolejne ok. 12 godzin. W razie potrzeby dolać wody.
  • Rano odlać nadmiar wody, dodać sól i dodatki według uznania, np. czarnuszkę czy kminek.
  • Zblenderować ale nie na gładką masę, część ziaren ma pozostać w całości.
  • Keksówkę wyłożyć papierem i posmarować tłuszczem, ja używam masła klarowanego.
  • Włożyć do zimnego piekarnika, ustawić temperaturę na 200⁰ C i 60 minut.
  • Wyciągnąć chleb z formy i włożyć jeszcze na kilka minut do piekarnika aby spód ładnie się zapiekł.

 

To tyle 🙂

Chlebek dobrze się kroi i nie jest taki suchy jak większość wypieków na bezglutenowych mąkach.

Mała życzy smacznego!

 

0 komentarzy

Zostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*