Kasza jaglana

Kasza jaglana

Kasza jaglana pochodzi z prosa

Jest naturalnie bezglutenowa. Ma naturę neutralno-rozgrzewającą. Odkwasza organizm. Pozbywa się nadmiaru śluzu z organizmu. Zmniejsza stany zapalne. Zawiera witaminy z grupy B, witaminę E oraz żelazo, miedź, potas, magnez, lecytynę oraz krzemionkę. Poprawia pamięć, korzystnie wpływa na stan włosów, paznokci i skóry oraz reguluje poziom cholesterolu we krwi. Przyspiesza metabolizm i wspomaga usuwanie toksyn z organizmu. Przeciwdziała anemii.

Wartości odżywcze: 100 g kaszy jaglanej to ok. 350 kalorii oraz 10g łatwo przyswajalnego białka.

Jak widać, kasza jaglana ma prawie same zalety. Prawie, dlatego , że jagly zawierają enzymy, które zmniejszają wchłanialność  jodu, więc osoby z niedoczynnością tarczycy powinny spożywać kaszę jaglaną w umiarkowanych ilościach i raczej w porze wieczornej.

Kaszę jaglaną można przygotować na słodko, ostro lub słono.
Moja ulubiona wersja śniadaniowa to kasza z rodzynkami, migdałami i miodem.
Poniżej przepis na 1 porcję.

Składniki:

100 g kaszy jaglanej
30 g rodzynek
30 g płatków migdałowych
1 łyżka miodu

 

Sposób przygotowania:

Kaszę jaglaną przepłucz i ugotuj z rodzynkami. Do ugotowanej kaszy dodaj łyżkę miodu oraz posyp płatkami migdałowymi. Można podawać z sezonowymi owocami.
Smacznego!

0 komentarzy

Zostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*