Kasztany jadalne

Kasztany jadalne

Kasztany jadalne są niezwykle zdrowe, zawierają wiele minerałów, między innymi potas i magnez, które wzmacniają serce. Po kasztany chętnie sięgają sportowcy, ponieważ są świetnym źródłem energii: w dużej mierze składają się ze skrobi, która z kolei podczas obróbki termicznej przekształca się w węglowodany złożone. Zawierają sporą ilość błonnika i tym samym poprawiają perystaltykę jelit. Wzmacniają odporność, pamięć (dzięki zawartości lecytyny), uszczelniają naczynia krwionośne i zmniejsza obrzęki .

Mają lekko orzechowy smak. Mogą stanowić dobrą bazę do dań bezglutenowych: z puree kasztanowego można zrobić ciasto czy upiec chleb, mąkę kasztanową również można wykorzystać do wielu wypieków czy potraw, szczególnie słodkich jak naleśniki czy racuchy. Kasztany można gotować, prażyć na patelni czy piec. Ugotowane można zamarynować z migdałami i miodem. Można zrobić słodki krem kasztanowy jako zdrową alternatywę dla kremu czekoladowego.

 

Przygotowanie kasztanów jest banalnie proste.
Gotowanie: 20 minut aż pęknie skorupka.
Prażenie na patelni: 10 min. pod przykryciem.
Pieczenie:  25 min. w temp. 200⁰C. Przed włożeniem do piekarnika należy naciąć kasztany na „ostrym” końcu na krzyż.

0 komentarzy

Zostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*