Wegański budyń

Wegański budyń

Postanowiłam dziś z koleżanką Florencją zrobić wegański budyń 🙂
Do tego celu użyłam nasion chia, inaczej zwanych szałwią hiszpańską.
Chia zrobiła się ostatnimi czasy bardzo modna, więc musiałam ją przetestować 🙂
Chia zawiera dużo błonnika (ok. 25%), więc poprawia perystaltykę jelit. Dodatkowo jest źródłem łatwo przyswajalnego białka (ok. 20%). Polecana jest dla sportowców, daje dużo energii jest pomocna w utrzymaniu dobrej kondycji fizycznej i psychicznej. Zawiera minerały: wapń, fosfor, magnez, żelazo, cynk oraz witaminy E, B1, B3. Jednym słowem (a właściwie dwoma 😛 ) samo zdrowie!
Zrobienie budyniu jest naprawdę proste.

 

Składniki:

  • 5 łyżek chia
  • 2 szklanki mleka ryżowego
  • 2 łyżki karobu

Sposób prygotowania:

Chia zmieliłam i wymieszałam z zimnym mlekiem, już wtedy budyń zgęstniał. Dodałam karob i na małym ogniu podgrzałam. Karob jest naturalnie słodki, jednak jeśli komuś słodyczy za mało to można dodać ksylitol czy stewie 🙂

0 komentarzy

Zostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*